غذاهایی که مادر، باید در دوره شیردهی مصرف کند

غذاهایی که مادر، باید در دوره شیردهی مصرف کند
سیب سبز: اکثر خانم‌ها در طی ماه بعد از زایمان به وزن قبل از حاملگی خود می رسند. از عواملی که بر روند کاهش وزن بعد از زایمان تاثیر دارند؛ حاملگی اول، شیر دهی، برگشت زودهنگام به کارخارج از خانه و...می باشد.
 
در طی شش هفته اول بعد از زایمان نباید محدویت انرژی داشته باشید. زیرا بدن نیازمند است تا آنچه در زمان تولد نوزاد از دست رفته است بازیابد و نیاز کودک تامین شود.
 
غذاهایی که مادر، باید در دوره شیردهی مصرف کند - تصویر 1
 
در انجام کارهای منزل کمک کرده و کم کم کار خود را شروع کنید. تغذیه با شیر مادر به طورمعجزه آسا باعث کاهش وزن نمی شود ولی به کاهش وزن کمک می کند. خانمی که زایمان کرده است، در واقع مسوول تغذیه خود و نوزادش می باشد، پس باید رژیم غذایی خود را با دقت انتخاب کند. 
 
رژیم بعد از زایمان باید با دقت دوران بارداری رعایت شود. خوردن همه مواد مانند حبوبات و دانه های مغذی، میوه های تازه، سبزیجات و غذاهایی که پروتئین و کلسیم و آهن را به فراوانی فراهم می کنند، باید مورد توجه قرار گیرد.
 
در این دوران، شیردهی و آزاد شدن اکسی توسین (هورمون آزاد شده از هیپوفیز)باعث می شود که مادر احساس تشنگی بیشتری بکند، به همین دلیل مادر در این دوران بیشتر ازبقیه مواقع آب می نوشد و اگر چه که تاثیر زیادی در تامین شیر ندارد، ولی دانشکده متخصصین زنان و مامایی آمریکا نوشیدن حداقل هشت تا دوازده لیوان آب در روز را به مادران توصیه می کند.
 
مواد غذایی که مادر می خورد و می نوشد بر روی شیردهی تاثیر می گذارد. بنابراین نظارت برغذای مادر در واقع نظارت بر غذای کودک است، به طوری که اگر مادر غذای نامناسب صرف کند، نوزاد در واقع با رفتارش مادر را متوجه می سازد.
 
مانند گریه کردن، خواب کم، بی قراری و... همچنین مادر باید در مصرف غذاهای آلرژی زا دقت کافی داشته باشد، زیرا نوزاد به یک سری از مواد غذایی که مادر می خورد حساس بوده و پاسخ آن را به صورت علایم پوستی نشان می دهد. مصرف بعضی از غذاها توسط مادر باعث قولنج معمولی در نوزاد می شود، از جمله کلم و شیرگاو.
 
یکی از راه هایی که باعث می شود وزن مادر به طور منظم کاهش یابد و هیچ گونه خطری هم برای نوزاد ندارد، شیردهی می باشد. مادرانی که نوزاد خود را شیر می دهند، کالری بیشتری از مادرانی که شیردهی نمی کنند، مصرف می کنند.
 
مادران محترم باید توجه داشته باشند که حداقل در شش هفته او ل بعد از زایمان حتی نباید به فکر کاهش وزن باشند، زیرا محدود کردن آن چه شما در هفته های اول زایمان می خورید باعث کاهش تولید شیر می شود.
 
مصرف موادغذایی که پر از فیبر هستند، مانند میوه ها وسبزی ها قسمت اصلی رژیم غذایی این دوران محسوب می شوند (حتی بیشتر از زمان بارداری ).
 
جهت کاهش وزن خود در بارداری، اول محدودیت شدید کالری برای خود ایجاد نکنید، رژیم فوق العاده کم کالری از تامین مواد مغذی مهم در دوره بارداری بخصوص مواد مغذی نظیر کلسیم و آهن ناتوان هستند.
رژیم
مادر
تغذیه
زنان
باردار
زایمان
شیردهی
میوه ها
سبزی
کاهش
وزن
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه